Alebo anglicky „pop up headlights“ sú svetlá ktoré sa vám pri naštartovaní vyklopia z karosérie. Išlo a aj ide o dizajnovo rozporu hodné riešenie. Jedným sa totižto páči, iní ho zbožňujú iný nenávidia respektíve sa im to nepáči. Takéto svetlá vznikli v 50. rokoch 20. storočia kvôli americkej legislatíve. Tá povoľovala iba istú minimálnu výšku od zeme k hrane svietidiel. Výrobcovia športových áut chceli autá čo najnižšie a vymysleli vyklápacie svetlomety aby mohli svoje autá čo najviac znížiť. Vyklápacie svetlá boli odvtedy synonymum pre rýchle a športové autá. Takéto svetlá sa stali ikonický dizajnový prvok pretože sa stal veľmi populárny. Môžeme ich nájsť na mnohých automobiloch z osemdesiatych a deväťdesiatych rokov dvadsiateho storočia. Vďaka takýmto svetlám sa zlepšila aj aerodynamika vozidla pri použitý jednoduchých hranatých svetiel ktoré boli hlavne lacné. Takéto svetlá môžeme vidieť na staršom modeli toyota celica alebo MR2. na generácií toyoty corroly AE86 alebo mazda mx5, porsche 924, 944, 928 alebo aj na ferarri f40.
Vyklápacie svetlá boli čoraz populárnejšie a taktiež narastal aj počet nehôd spôsobených autami s vyklápacími svetlami. Takéto autá za bežnej premávky mali svetlá vysunuté teda, aj ste na tamto aute zrazili chodca bol pravdepodobne na mieste mŕtvy. Čísla boli hrozivé čo spôsobilo napríklad že nastupujúca druhá generácia mazdy mx5 má už svetlá klasické, teda statické zapustené do karosérie.
Týmto prišiel koniec svetiel s menom „pop up headlights“ ale takéto autá sú stále ikonické a populárne. Nie je výnimkou že sú žiadanejšie ako obyčajné autá najmä ako youngtimeri alebo oldtimeri. Ak po takom túžite tak si také kúpte čím skôr lebo ceny už nepôjdu nižšie. S takýmito svetlami je mnoho zábavy a úsmevom. Existuje kompletný internetový návod aby na vás vaša mazda mx5 pri odomknutí žmurkla.