Ako sa vyrovnať s únavou a psychickým stresom?

Hypertenzia, depresia, neuróza – ďaleko neúplný zoznam budúcich problémov. Ako v modernom svete chrániť nervový systém, zvýšiť jeho vytrvalosť a naučiť sa užívať si život?

mozek

Kto je ohrozený?
Je celkom zrejmé, že v rizikovej skupine sú  workoholici, sú energetickí, účelní a zodpovední ľudia, pre ktorých je dôležitá práca a jej výsledky, podnikanie a kariéra. Preto je táto elita obzvlášť vystavená únave. Často však zabúdame, že študenti a absolventi škôl, rovnako ako školáci, ktorí absolvujú skúšky a písali výročné kontrolné testy, tiež spadajú do rizikovej skupiny. Napriek tomu, že stresy a prepracovanie nie sú pre nich konštantnou situáciou, potrebujú aj podporu, ktorá pomôže mobilizovať všetky telesné rezervy na úspešné absolvovanie konečnej kontroly vedomostí. Ukazuje sa, že vďaka estrogénu ženy dokážu pracovať dlhšie a produktívnejšie, dokonca aj v podmienkach nedostatočného spánku a odpočinku. Ale stále potrebujú pomoc. Hlavnou vecou nie je zneužívanie prirodzenej ochrany, ale pravidelné sa staranie o svoje telo, vytváranie podmienok, v ktorých môže byť efektívnosť čerpaná na maximum, a dôsledky tejto intenzity sú minimalizované. Toto pravidlo platí pre mužov i ženy. A je dôležité, aby sa obaja učili rozpoznať signály, ktoré vysiela náš inteligentný orgán (nie je to nič, čo sme Homo Sapiens), keď sa začne pohybovať smerom k vyčerpaniu jeho schopností.

Ako pochopiť, že telo potrebuje naliehavú pomoc?
Ak si všimnete, že niečo nie je "podľa scenára", potom to musia byť niektoré dôvody. Jedným z nich, možno najčastejším v modernom živote s jeho rýchlym rytmom, keď potrebujete chytiť všetko a všade, je zvýšené zaťaženie nervového systému. Spočiatku je náš mozog chránený – spustí sa povel Stop a hovorí sa v jazyku fyziológie, sú aktivované inhibičné reakcie. Chápať to je jednoduché – stačí analyzovať Váš zdravotný stav. Symptómy:

knihy

  • slabosť;
  • zábudlivosť,
  • neschopnosť sústrediť sa na prácu;
  • ťažkosti pri prijímaní rozhodnutí;
  • ospalosť v noci a nespavosť v noci, časté nočné prebúdzanie.

Ak ignorujeme tieto "prvé zvončeky" a neponáhľate sa na pomoc unavenému organizmu, objavia sa viac alarmujúce znaky:

  • bolesť hlavy, hlavne ku koncu dňa – hlava je akoby stlačená ťažkou prilbou;
  • závrat – zdá sa vám, že sa všetko otáča v hlave;
  • malé rušivé veci (vonkajší hluk, rozhovor, rýchly pohyb ľudí) Vás začínajú otravovať.

zoufalost
Takýto stav je výsledkom skutočnosti, že samotný mozog sa snaží vytvoriť podmienky, v ktorých je nemožné pracovať. Ak máte príležitosť zastaviť sa a dať si trochu prestávky – veľmi dobré.

Ako sa vyrovnať s únavou a psychickým stresom?
5 (100%)2

You May Also Like